4Gold zet Active Ants in als cruciaal business supplement

4Gold zet Active Ants in als cruciaal business supplement

Voedingssupplementen zijn booming business. Dat kan ook het Belgische 4Gold beamen. 4Gold is een healthtech start-up die een eigen software heeft ontwikkeld voor het interpreteren van DNA. Op deze manier kan het personalisatie bij voedingssupplementen mogelijk maken - aangezien elke persoon nutriënten op een andere manier metaboliseert.

Of zoals 4Gold zelf aangeeft: “We zijn niet tevreden met 99%, we willen altijd en overal de beste zijn. Dit alles met één doel voor ogen: zorgen dat jij het beste uit jezelf kan halen”. En dat is precies wat Active Ants ook betekent voor 4Gold: er voor zorgen dat zij het beste uit hun onderneming kunnen halen.

Brent Luyckx, CEO & Co-founder van 4Gold: “Ons business model is enkel gebaseerd op online verkoop. We zijn met Active Ants in zee gegaan, omdat we met de groeiende volumes niet meer zelf alles tijdig verwerkt kregen. We konden de kwaliteit en snelheid van schakelen niet meer ​ verzekeren. Active Ants zorgt er ​ voor dat onze lead times zo kort mogelijk zijn. De kers op de taart zijn de full color bedrukte dozen.”

Als geautomatiseerde e-fullfiment partner neemt Active Ants inderdaad alle logistieke processen over van 4Gold. De onderneming kan zich op die manier volledig concentreren op haar groei, op het eigen business development, marketing, social media en klantencontacten. Daardoor kunnen ze als groeionderneming veel beter schalen.

Brent is super tevreden van de betrouwbare en snelle dienstverlening. Zo kreeg hij laatst complimenten van een klant die ’s avonds om 23u50 producten had besteld en deze de volgende ochtend om 08u30 al thuis geleverd kreeg. “De snelheid van handelen, de verregaande automatisering, de verschillende mogelijkheden tot personalisering van de dozen, op deze manier kunnen we de personalisering dus doortrekken van onze supplementen tot onze dozen,” aldus Brent.

Ook toen co-founder en wielrenner Mathieu Van der Poel vorige zomer de gele trui haalde in de Tour de France, was het design van de dozen waarin 4Gold producten worden verpakt en verzonden in no time aangepast. De volgende dag al ontvingen de klanten van 4Gold bedrukte dozen met een referentie naar die gele trui. Van die prestatie was zelfs atleet Van der Poel onder de indruk!

Veerle Van Mierlo Woordvoerster (enkel voor journalisten), bpostgroup
Over bpost

Over bpostgroup

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een groeiende partner voor pakjes- en omni-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Onze 36.000 medewerkers in België en wereldwijd verbinden consumenten, bedrijven en overheden door post en pakjes aan huis te leveren en logistieke e-commerce diensten te verlenen. We creëren duurzame waarde op lange termijn voor onze klanten en aandeelhouders en dat met respect voor mens en planeet. In 2023 bedroegen onze totale bedrijfsinkomsten 4.272,2 miljoen EUR.

 

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel