AUB Postbode, de dienstverlening van bpost voor personen met beperkte mobiliteit, wordt nog efficiënter en sneller
De basispostdiensten toegankelijk maken voor personen met beperkte mobiliteit, dat is het uitgangspunt van de gratis dienst AUB Postbode van bpost. De klanten uit deze doelgroep ondervinden door, bijvoorbeeld, een handicap, hun leeftijd of anders moeilijkheden om zich te verplaatsen. Met AUB Postbode kunnen zij voor, onder meer, de aankoop van postzegels of het ophalen van een aangetekende brief een beroep doen op hun postbode, in hun woning.
Maandag 4 maart 2024Efficiënter, sneller en toegankelijker
Wanneer de gebruiker via AUB Postbode een beroep wilde doen op de postbode, moest deze tot hiertoe een affiche aan het raam plaatsen. Voortaan kan de klant deze dienst digitaal of telefonisch aanvragen. De nieuwe procedure maakt het aanvragen van deze dienst sneller en toegankelijker voor alle gebruikers.
Vanaf vandaag beschikt wie via ‘AUB Postbode’ geholpen wil worden over twee nieuwe kanalen om een tussenkomst aan te vragen. Dat kan via het webformulier op de website van bpost of telefonisch. Gebruikers kunnen nu meteen ook aangeven waarmee de postbode kan helpen zodat deze bij zijn of haar ronde de juiste producten, bijvoorbeeld postzegels of een formulier voor een aangetekende zending, op zak heeft. Dat is efficiënter, sneller en makkelijker voor zowel de postbode als de gebruiker. De affiche aan het raam is dus niet meer nodig.
Jos Donvil, CEO bpost Belgium: “Elke dag gaan meer dan 10.000 postbodes op ronde om pakjes of brieven te bezorgen. bpost staat heel dicht bij zijn klanten en dankzij ‘AUB Postbode’ kan ook wie zich tijdelijk of permanent niet naar een postkantoor kan begeven rekenen op onze ondersteuning. bpost vervult hiermee een belangrijke maatschappelijke rol.”
De dienst AUB Postbode bestaat sinds 2007 en is beschikbaar voor burgers met beperkte mobiliteit in België. Zo kunnen ze ondersteuning krijgen voor basispostdiensten zoals de voorbereiding en verzending van aangetekende brieven, het versturen van een gefrankeerde brief of de verkoop van postzegels. De aankoop van postzegels wordt contant betaald. Deze dienst is kosteloos.
AUB Postbode aanvragen
- Website: Ik ben mobiel beperkt en wil verzendhulp voor mijn post | bpost
- Contactcenter: telefoonnummer - 02 278 50 89