bpost brengt beperkte oplage postzegels uit rond het thema “Samen zijn we sterker”

bpost versterkt de verbondenheid tussen de Belgen nog verder en schenkt een deel van de opbrengst van de solidariteitszegels aan het Fonds Solidaire Zorg van de Koning Boudewijnstichting

Via een briefje of kaartje met warme boodschap en een mooie postzegel, blijven we in deze periode van beperkt contact verbonden met elkaar. Naar aanleiding van de COVID 19-crisis en onder het thema “Samen zijn we sterker”, brengt bpost vanaf vandaag een beperkte oplage postzegels uit. Om die boodschap van verbondenheid kracht bij te zetten staat bpost een deel van de opbrengst af aan de Koning Boudewijnstichting, en meer bepaald aan het Fonds Solidaire Zorg. Dat Fonds steunt projecten die woonzorgcentra en algemene en psychiatrische instellingen ten goede komen. 

De crisis heeft duidelijk aangetoond welke belangrijke maatschappelijke rol bpost speelt in de samenleving. ​ In lijn met zijn strategie “Connect 2026”, verbindt bpost, elke dag. Bpost verbindt niet enkel door recordvolumes brieven en pakjes rond te brengen, maar ook door er onder meer met de gratis kaartjes acties voor te zorgen dat we die samenhang tussen de Belgen in deze contactarme periode stimuleren. Met deze thematische postzegels bouwt bpost hierop verder. Ze zetten de dagelijkse inzet van ontelbare beroepen in de verf, blijvende strijd “allemaal samen” tegen het virus. “Samen geraken we door deze crisis en elke bijdrage heeft effect.’, dat is de boodschap van deze solidariteitszegels.

Bij de verkoop van een vel van deze Non Prior-zegels, schenkt bpost 30 cent aan het Fonds Solidaire Zorg van de Koning Boudewijnstichting. Dat fonds steunt initiatieven van ziekenhuizen en residentiële zorgvoorzieningen in het hele land. Die instellingen hebben een cruciale rol in de bestrijding van het virus en van de – vooral ook mentale – gevolgen op lange termijn. ​

Veerle Van Mierlo

Woordvoerster (enkel voor journalisten), bnode

 

 

 

Over bnode

Over bnode

bnode (voorheen bpostgroup) is een digitale expert in pakketlogistiek, actief in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific. De groep opereert via drie businessunits: 3PL (binnenkort paxon, met merken zoals Active Ants, Staci en Radial), Cross-border (actief onder de naam Landmark Global) en BeNe last-mile (bpost, Dynagroup, Euro-Sprinters, …).

Met meer dan 37.000 medewerkers en een omzet van 4,3 miljard euro in 2024 is bnode een belangrijke logistieke speler. Het bedrijf ontwikkelt innovatieve, duurzame en klantgerichte logistieke oplossingen. Als een mens- en milieuvriendelijk bedrijf creëert bnode duurzame langetermijnwaarde voor klanten en aandeelhouders.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel