bpost en DynaGroup bundelen hun krachten en logistieke expertise

bpost en DynaGroup hebben op 12 december 2016 een akkoord ondertekend met betrekking tot de overname door bpost van 100% van de aandelen van DynaGroup. De aankoop heeft als doel de pakjesdivisie van bpost te versterken met nieuwe en complementaire logistieke know how, en DynaGroup's groei-platform nog sneller (internationaal) uit te bouwen.

Na de succesvolle aankoop van de Belgische activiteiten van Lagardère Travel Retail, zet bpost opnieuw een stap binnen haar groei- en diversificatie strategie rond proximity & convenience. De overname van de volledige DynaGroup en haar business units (Dynafix, Dynalogic, Dynasure en Dynalinq) zal bpost toelaten om nog meer logistieke oplossingen toe te voegen aan haar dienstverlening voor e-commerce klanten. Deze entiteiten genereerden een geconsolideerde omzet van €88.5m toe en een genormaliseerde EBITDA van €6.8m voor de periode tot 31 december 2015.[1]

 

DynaGroup biedt een waaier aan logistieke diensten en software aan, van reparatie van elektronische apparaten (van smartphones tot koffiemachines) tot gepersonaliseerde e-commerce aflever-services, voor zowel kleine producten (uiteenlopend van paspoorten tot smartphones met contractafhandeling aan de deur) als voor grote consumentenproducten (levering en installatie van bijvoorbeeld wasmachines). DynaGroup werkt voor circa 1000 klanten binnen de BeNeLux (waaronder toonaangevende telecom operatoren, smartphone fabrikanten, verzekeraars, retailketens en marktleiders in e-commerce).

 

Dick Wammes, CEO van DynaGroup zegt: "Met de slagkracht van bpost achter ons, kunnen wij onze snelle groei-ambities als innovatieve logistieke dienstverlener niet alleen in de BeNeLux, maar ook daarbuiten nog beter realiseren. Onze added value services vullen de bpost diensten aan en de gezamenlijke portfolio betekent een sterk logistiek aanbod voor onze klanten. Bij DynaGroup verheugen we ons om de komende jaren, vanuit onze innovatie en IT-kracht, het succes van onze gezamenlijke after sales en e-commerce klanten d.m.v. de smartest supply chain te ondersteunen!"

 

Koen Van Gerven, CEO van bpost vult hierbij aan "Enerzijds staan de logistieke activiteiten van DynaGroup heel dicht bij onze eigen kernactiviteiten, anderzijds heeft het bedrijf  zich met succes gespecialiseerd in een volledige portfolio aan geïntegreerde end-to-end oplossingen en software die een duidelijke meerwaarde bieden aan onze pakjesklanten. Met DynaGroup hebben we een belangrijke strategische aanvullende partner gevonden en ik kijk ernaar uit om samen onze ambities binnen de pakjessector verder te zetten."

 

DynaGroup opgericht in 1995 en met hoofdzetel in Sittard (NL), gaat verder onder eigen naam als zelfstandige "personalized logistics" divisie binnen bpost.

 

Over DynaGroup

 

DynaGroup is de succesvolle doorontwikkeling van het in 1995 gestarte reparatiebedrijf Dynafix. Opgericht als specialist in servicemanagement voor de telecombranche (DECT, carkits, mobiele telefonie etc.) repareert Dynafix nu allerlei consumenten-electronica. Naast het uitvoeren van reparaties zijn, in nauwe samenwerking met klanten, veel slimme oplossingen en service modellen bedacht voor de volledige logistieke supply chain. Vanuit deze ultieme klantgerichtheid is de DynaGroup ontstaan. Een onderneming waar nu circa 1000 medewerkers in vier business units (Dynafix, Dynalogic, Dynasure en Dynalinq) elke dag als 'partner behind the scenes' werken aan een unieke klantbeleving voor eindgebruikers, slimme supply chain processen met benchmark prijs/kwaliteit verhoudingen, en daarmee de groei en het succes van DynaGroup's opdrachtgevers ondersteunen. DynaGroup beschikt over 7 vestigingen in de BeNeLux, ieder gespecialiseerd in een specifieke regio en/of discipline in de supply chain.

 

Over bpost

 

bpost is de voornaamste postoperator in België en biedt een breed gamma aan producten en diensten voor post en aanverwante markten. De kernactiviteiten van bpost zijn de ophaling, sortering, transport en uitreiking van brieven en pakjes.  Elke dag reiken de bpost-medewerkers 9,1 miljoen brieven en 127 000 pakjes uit aan 4,7 miljoen gezinnen in België. bpost ontwikkelt ook activiteiten met betrekking tot de interactie tussen elektronische communicatie en post en de dochterondernemingen van bpost bieden oplossingen voor documentbeheer, internationale meerwaardediensten en nog veel meer. De internationale activiteiten opereren onder de naam 'Landmark Global, a bpost company'.

bpost een beursgenoteerd bedrijf op Euronext (Brussel). In 2015 genereerde bpost voor meer dan 2,4 miljard euro aan inkomsten.

 

 

Voor meer inlichtingen:

 

Contactpersonen bpost

 

Baudouin de Hepcée T. +32 2 276 22 28 (Pers en Beleggers)

 

Barbara Van Speybroeck T. +32 476 51 79 29 (enkel Pers)

 

pressrelations@bpost.be

      

Saskia Dheedene T. +32 2 276 76 43 (Enkel Beleggers) 

              

www.bpost.be/beurs         

                                                                

investor.relations@bpost.be

 

 

Contactpersonen DynaGroup:

 

     Christoph Roubben T. +31  6 118 76 961

    

     Loekie Vandenbergh T. +31 6 213 97 866

    

     marcom@dynagroup.nl

 

 

 

 

 


[1] Deze genormaliseerde cijfers zijn gebaseerd op de geauditeerde cijfers van 31 december 2015.

 

Investeerders
Over bpost

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een dienstverlener op het vlak van pakjes- en e-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Wij leveren post en pakjes aan miljoenen klanten en verlenen logistieke diensten aan bedrijven en consumenten. Met meer dan 34.000 medewerkers in België en wereldwijd bedragen de totale bedrijfsopbrengsten van bpost 3.837,8 miljoen EUR, terwijl we onze impact op het milieu en de gemeenschappen rondom ons verminderen.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Muntcentrum, 1000 Brussel