bpost en Pink Ribbon slaan handen in elkaar in de strijd tegen borstkanker 

bpost en Pink Ribbon slaan handen in elkaar in de strijd tegen borstkanker 

Oktober is wereldwijd borstkankermaand. Dit jaar krijgt de campagne in België een extra dimensie, want bpost lanceert samen met Pink Ribbon een speciale postzegel om borstkanker onder de aandacht te brengen. Ook zal bpost de organisatie ondersteunen met fondsenwerving in alle postkantoren. 

Tijdens de wereldwijde Breast Cancer Awareness Month - ook gekend als ‘Pink Oktober’ - kan Pink Ribbon elke steun gebruiken om het onderwerp meer bespreekbaar te maken en in de actualiteit te houden. Daarom lanceert bpost op 20 oktober een speciale ‘Pink Ribbon’-postzegel, die te koop zal zijn via de eShop. Het blaadje draagt naast het gekende roze lintje ook een belangrijke boodschap: de 9 alarmsignalen die iedereen in het oog zou moeten houden, en waarbij een dokter geraadpleegd dient te worden. Het bekende ‘knobbeltje in de borst’ is namelijk slechts één van de vele signalen. Andere manieren om borstkanker te herkennen worden nog te vaak over het hoofd gezien. 

“Deze postzegeluitgifte is een krachtig symbool van erkenning voor de strijd tegen borstkanker die we elke dag voeren,” zegt Bettina Geysen, directeur van Pink Ribbon. “Door samen te werken met bpost vergroten we ons bereik aanzienlijk. Vanaf het eerste gesprek waren we het eens over het roze lintje als centraal beeld.” 

Ook ondersteuning via de postkantoren 

Maar het blijft niet bij een postzegel. In een steeds meer digitale samenleving is het postkantoor bij uitstek de laatste plek waar burgers en diensten elkaar nog fysiek ontmoeten. Met haar niet aflatende strijd tegen borstkanker via preventie, opsporing en zorg past de Belgische organisatie Pink Ribbon perfect in de maatschappelijk rol die bpost in de postkantoren wil opnemen. 

Pink Ribbon steunen kan van 20 tot en met 31 oktober in het postkantoor, via: 
​- Financiële bijdrage: in alle postkantoren van het land kunnen klanten een gift aan Pink Ribbon doen via het loket. 
​- Aankoop van een lintje of armband: in 100 geselecteerde kantoren worden displays voorzien met Pink Ribbon-producten. De opbrengsten gaan naar de organisatie.
​- Bewustwording: in 459 kantoren loopt een campagne op de digitale schermen om de digitale zichtbaarheid van de campagne tegen borstkanker verder te vergroten. 

“Met 656 postkantoren in heel het land is ons netwerk een gedroomd kanaal voor deze belangrijke initiatieven", zegt Tina Hernalsteen, Directeur Retail bij bpost. “We willen van het postkantoor een multi-service-plek maken waar we publieke, commerciële én maatschappelijke diensten aanbieden. Het is belangrijk zo’n maatschappelijk relevante thema’s mee te ondersteunen. We kennen immers wel allemaal iemand die getroffen is door borstkanker. Dit belangt ons allen aan.” 
Mathieu Goedefroy Woordvoerder, bpostgroup

 

 

 

Over bpost

Over bpostgroup

bpostgroup is een toonaangevende logistieke expert die actief is in Europa, Noord-Amerika en Azië. We blinken uit met uitstekende kwaliteit als last-mile partner voor postproducten in België en Nederland, als gespecialiseerd operator in de hoogwaardige logistieke markten of via ons toonaangevend cross-bordernetwerk. bpostgroup zet innovatie, digitalisatie, klantgerichtheid centraal. Met ons hoofdkantoor in België en meer dan 40.000 medewerkers verbinden we elke dag miljoenen mensen en bedrijven.  Als mens- en planeetvriendelijk bedrijf creëren wij een duurzame langetermijnwaarde voor onze klanten en aandeelhouders. In 2024 genereerde bpostgroup een totale bedrijfsopbrengst van 4,3 miljard euro.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel