bpost en wielrenner Remco Evenepoel vallen in de prijzen met ‘Remco Reflex’

bpost is één van de grote winnaars geworden op de Creative Belgium Awards, de ‘oscars van de reclamewereld’. De campagne voor verkeersveiligheid met de ‘Remco Reflex’ viel er woensdagavond maar liefst 7 keer in de prijzen. Een exploot dat bpost alleen kon realiseren dankzij de medewerking van wielerkampioen Remco Evenepoel, die vorig jaar slachtoffer werd van een spijtig verkeersongeval.

De 'Remco Reflex' won maar liefst 7 prijzen, waaronder goud in de categorie PR. "Een super initiatief van bpost, waar ik graag mijn naam mee aan verbond", reageerde Evenepoel zelf. Om te vervolgen met een kwinkslag: "Al had ik dat liever zonder een accident gedaan 😉 ."

Hoe het zover kwam, daarvoor moeten we terug naar 3 december vorig jaar. Wielerkampioen Remco Evenepoel botste op training tegen het openslaande autoportier van een postbode. Een incident dat een alledaags gevaar in het verkeer pijnlijk zichtbaar maakte. Met 10.000 postbodes die elke dag onderweg zijn, heeft bpost een rechtstreekse impact op verkeersveiligheid over heel het land. Een voorbeeldfunctie ook. Daarom stak het samen met de familie Evenepoel en creatief agentschap Mortierbrigade de hoofden bij elkaar om het verkeer veiliger te maken.

Zo werd de Remco Reflex geboren: een sticker om mensen aan te zetten tot nadenken voor ze hun autoportier openen. bpost drukte maar liefst 100.000 exemplaren die over heel het land gratis verdeeld werden en bracht zo dit gevaar uitgebreid onder de aandacht. "Ik ben heel blij om zo te hebben kunnen bijdragen aan meer verkeersveiligheid in België", aldus Evenepoel.

Ook bpost-CEO Chris Peeters blikt blij terug op hoe een ongeval een campagne voor meer veiligheid werd. “We zijn niet bij de pakken blijven zitten en hebben er alles aan gedaan om uit dit incident te leren”, aldus Peeters. “Met de entourage van Remco is het contact vanaf dag één trouwens met veel wederzijds begrip verlopen. In die omstandigheden was dat verre van vanzelfsprekend, dus daar willen we hen nog eens hartelijk voor bedanken.”
Press Relations

Press Relations

MULTI - Boulevard Anspachlaan 1 bus 1, 1000 Brussels

 

 

Over bnode

Over bnode

bnode (voorheen bpostgroup) is een digitale expert in pakketlogistiek, actief in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific. De groep opereert via drie businessunits: 3PL (binnenkort paxon, met merken zoals Active Ants, Staci en Radial), Cross-border (actief onder de naam Landmark Global) en BeNe last-mile (bpost, Dynagroup, Euro-Sprinters, …).

Met meer dan 37.000 medewerkers en een omzet van 4,3 miljard euro in 2024 is bnode een belangrijke logistieke speler. Het bedrijf ontwikkelt innovatieve, duurzame en klantgerichte logistieke oplossingen. Als een mens- en milieuvriendelijk bedrijf creëert bnode duurzame langetermijnwaarde voor klanten en aandeelhouders.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel