bpost group vernieuwt al haar digitale communicatiemiddelen om te voldoen aan de verwachtingen van de klanten

bpost group vernieuwt al haar digitale communicatiemiddelen om te voldoen aan de verwachtingen van de klanten

 

  • De website bpost.be helpt 265.000 klanten per dag
  • In 2020 werden meer dan 7.700.000 pakjes gevolgd via de bpost app
  • Postbodes sturen dankzij nieuwe mobiele applicatie meer gedetailleerde informatie naar de klant

De website van bpost kreeg een volledige facelift. bpost.be wordt een eenvoudig platform dat intuïtiever en gebruiksvriendelijker is, vertrekkend vanuit de typische informatiebehoeften van de klant. Bedoeling is om snel en efficiënt in te spelen op de vragen van meer dan 34 miljoen bezoekers per jaar. En dat is nog niet alles: de postbodes maken vanaf nu gebruik van een nieuwe applicatie op hun scantoestel, “Mobi”, waarmee ze beter en vaak in realtime kunnen communiceren en via dewelke klanten mobiel kunnen betalen.

De wereld wordt alsmaar digitaler en bpost group past zich elke dag aan, aan de behoeften van zijn miljoenen klanten. Hun tevredenheid staat centraal voor het bedrijf.

Hoewel het zijn rol als toonaangevende Belgische postoperator bevestigt, vormt het bedrijf zich tegelijk ook om tot een belangrijke wereldwijde logistieke dienstverlener in de pakjessector. Daarbij wil bpost gebruik maken van innovatieve, efficiëntere en toegankelijkere communicatiemiddelen.

Bovenop de recent vernieuwde “My bpost”-app komt nu ook de spiksplinternieuwe bpost.be-website en een nieuwe mobiele applicatie voor postbodes. Samen vormen deze tools hoogwaardige digitale oplossingen waarmee elke klant 24/7 gemakkelijk de informatie vindt die hij zoekt.

Meer gedetailleerde informatie en mogelijkheid tot mobiele betaling

“Waar is mijn pakje en om hoe laat wordt het geleverd? Hoeveel kost de verzending van een brief naar het buitenland? Wat zijn de openingsuren van mijn postkantoor? Wat moet ik doen als ik niet gepast kan betalen wanneer mijn verrekenzending (pakje met betaling bij levering) wordt geleverd?”

Op de website van bpost.be zoeken gemiddeld 265.000 bezoekers per dag naar een antwoord op deze typische vragen.  Om snel een antwoord te bieden worden dit najaar de informatiebronnen in een nieuw jasje gestoken om nog beter afgestemd te zijn op de behoeften van de klant.

De “My bpost”-app werd sinds haar lancering bijna 1 miljoen keer gedownload en biedt alsmaar meer functies.

De nieuwe bpost.be website zet voortaan sterk in op gebruiksgemak en ergonomie. bpost.be is niet enkel vernieuwend, dicht bij de klant en dynamisch: de klant heeft maar een paar klikken nodig om de gezochte informatie te vinden. Nog vragen? Het nieuwe “chatbot”-systeem (geautomatiseerde gesprekspartner) verwijst de gebruikers naar de juiste informatie.

bpost.be en My bpost worden continu aangevuld door de gegevens die de postbode verstuurt via een vernieuwde applicatie op zijn mobiele scantoestel. Op deze manier worden klanten vaak in realtime (of na de ronde van de postbode) uitgebreider geïnformeerd over de status van hun pakje en waar het pakje exact geleverd werd. Ook in geval van probleem of vertraging zal de klant automatisch op de hoogte worden gebracht via de ‘Track and trace’ pagina of de My bpost app.

Postbodes bieden nu ook de mogelijkheid tot mobiele betaling. Wanneer een klant bij ontvangst van een pakje de postbode moet betalen (bv. Bij de levering van pakjes met douanekosten), kan dit gebeuren via een mobiele betalingsapp van de bank of via Bancontact Payconiq. Makkelijker voor de klant en veiliger voor de postbode.

Een steeds betere klantendienst, fysiek en digitaal

Naast de nieuwe digitale tools van bpost group, die de klanten proactiever informeren,  blijft ook de klantendienst van bpost beschikbaar, zowel particulieren als bedrijven kunnen hier terecht van maandag tot en met zaterdag.

Jean-Paul Van Avermaet, CEO van bpost group

“De toekomst van bpost is onlosmakelijk verbonden met zijn klanten, daarom moeten we blijvend inzetten op manieren om steeds beter te kunnen voldoen aan hun verwachtingen en zowel fysiek als digitaal dicht bij hen staan. De lancering van de nieuwe website en vernieuwde applicaties biedt voor ons bedrijf en miljoenen klanten heel wat voordelen en een tevreden klant, is de mooiste beloning voor bpost”.

 

Over bpost

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een dienstverlener op het vlak van pakjes- en e-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Wij leveren post en pakjes aan miljoenen klanten en verlenen logistieke diensten aan bedrijven en consumenten. Met meer dan 34.000 medewerkers in België en wereldwijd bedragen de totale bedrijfsopbrengsten van bpost 3.837,8 miljoen EUR, terwijl we onze impact op het milieu en de gemeenschappen rondom ons verminderen.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Muntcentrum, 1000 Brussel