bpost integreert zoekfunctie voor pakjes in nieuwe Google Assistent
Dinsdag 28 mei 2019Google introduceert vandaag de Belgische Google Assistent voor Android- en iOS smartphones en hoofdtelefoons. De Google Assistent staat altijd voor je klaar om te helpen in alledaagse situaties, simpelweg door een opdracht te geven of een vraag te stellen. In samenwerking met TCS integreerde bpost ook een zoekfunctie voor je pakjes in de Google Assistent.
De Google Assistent is oproepbaar op geschikte apparaten door de Home-knop ingedrukt te houden of "Oké Google" te zeggen. Op deze manier kan je snel en eenvoudig aan je apparaat verschillende opdrachten geven.
"Oké Google, wanneer wordt mijn pakje geleverd?"
Via een integratie tussen Google en de data van de mobiele applicatie 'My bpost' kunnen klanten snel de status opvragen van geleverde pakjes of pakjes die nog onderweg zijn. Via de zoekfunctie komen ze te weten wanneer het pakje zal geleverd worden door de postbode of in welk afhaalpunt het pakje beschikbaar is. Ook extra functionaliteiten, zoals de openingsuren van het postkantoor en postpunt zullen in de toekomst toegevoegd worden.
"Uiteraard kon bpost niet ontbreken in de nieuwe Google Assistent. Klanten kopen vaker online en ze willen snel en eenvoudig weten waar hun pakje is en wanneer deze zal geleverd worden. Dankzij deze samenwerking met Google kunnen ze dat nu via het toestel dat ze het vaakst in de hand hebben."
Legt Catherine De Baets uit, CIO Belgian delivery van bpost.
Beschikbaarheid
De zoekfunctie voor bpost pakjes is meteen bij lancering van de Google Assistent beschikbaar.
De uitrol van de Belgische Google Assistent start vandaag. De Assistent komt de komende dagen geleidelijk naar Android-toestellen met Android 5.0 Lollipop of hoger die zijn ingesteld op Nederlands en locatie België. Ook iOS-gebruikers (versie 10 of nieuwer) kunnen de Google Assistent-app downloaden in de App Store.