bpost kiest LiveRamp om zijn omnichannel Marketing campagnes verder te personaliseren

bpost kiest LiveRamp om zijn omnichannel Marketing campagnes verder te personaliseren

bpost streeft ernaar om leider te worden in marketinggegevens

LiveRamp en bpost hebben vandaag een nieuwe samenwerking aangekondigd waarbij bpost het Safe Haven-platform van LiveRamp zal gebruiken om zijn Marketing Data-campagnes te beheren. Zo wil bpost de mogelijkheden om zijn contacten te activeren op digitale en gesegmenteerde televisie uitbreiden.

Als groeiende logistieke operator voor pakketverwerking en omni-commerce positioneert bpost zich ook als essentiële partner voor direct marketing en e-commerce. Het gebruik van het Safe Haven platform gaat bpost toelaten om de meest geschikte en geïnteresseerde personen breder te benutten om bepaalde boodschappen te ontvangen. 1,6 miljoen contacten zijn ingedeeld in een dertigtal gesegmenteerde doelgroepen. Het gaat er dus om berichten beter te personaliseren door ze direct op het juiste doelpubliek te richten, bijvoorbeeld sportliefhebbers, reizigers, eigenaars van huisdieren en tal van andere segmenten. ​ ​

Naast direct mailing-campagnes zal bpost ook gebruik maken van Safe Haven voor zijn TV-campagnes. "LiveRamp Safe Haven is een data activatie platform dat zich richt op privacy en maakt configureerbare samenwerking mogelijk met externe partners om een doelpubliek op te bouwen, data te activeren en toegang tot waardevolle inzichten te krijgen in een volledig gecontroleerde en veilige omgeving", zegt Kevin Kielbaey, Head of Retail Media bij LiveRamp België.

Bovendien zal bpost in een latere fase omnichannelcampagnes lanceren die zowel digitale als offline -kanalen integreren om zijn huidige en potentiële klanten een steeds meer gepersonaliseerde service aan te bieden.

"bpost heeft nu al de grootste consumentendatabase in België die 100% conform is aan de GDPR richtlijn. Liveramp’s Marketplace maakt een vereenvoudigde data-activatie mogelijk, over technologieplatformen, TV, regies en analyseomgevingen heen. Dankzij deze samenwerking heeft de markt toegang tot relevante gegevens voor een optimale segmentatie, met name voor Direct Mail of elk ander digitaal kanaal, op een premium platform met een 100% Belgisch ecosysteem”, verklaart Michel Defloor, Vice President Marketing van bpost.

Over LiveRamp

LiveRamp is het toonaangevende data enablement platform voor veilig, eenvoudig en efficiënt datagebruik. LiveRamp maakt gebruik van kerncapaciteiten op het gebied van identiteitsresolutie en een ongeëvenaard netwerk. Hierdoor kunnen bedrijven en hun partners gegevens beter verbinden, controleren en activeren om klantervaringen te transformeren en waardevollere bedrijfsresultaten te behalen. LiveRamp's volledig interoperabele en neutrale infrastructuur biedt end-to-end adresseerbaarheid voor 's werelds grootste merken, bureaus en uitgevers. Voor meer informatie, zie www.LiveRamp.com.

Over bpost group

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een groeiende partner voor pakjes- en omni-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Onze 36.000 medewerkers in België en wereldwijd verbinden consumenten, bedrijven en overheden door post en pakjes aan huis te leveren en logistieke e-commerce diensten te verlenen. We creëren duurzame waarde op lange termijn voor onze klanten en aandeelhouders en dat met respect voor mens en planeet. In 2021 bedroegen onze totale bedrijfsinkomsten 4.333,7 miljoen EUR.

Perscontact

Voor vragen, interviews of illustraties kunt u contact opnemen met Hans Karperien, hans@insticom.be of +32 (0)497 077538.

Veerle Van Mierlo Spokesperson, bpostgroup

 

 

 

Over bpost

Over bpostgroup

bpostgroup is een toonaangevende logistieke expert die actief is in Europa, Noord-Amerika en Azië. We blinken uit met uitstekende kwaliteit als last-mile partner voor postproducten in België en Nederland, als gespecialiseerd operator in de hoogwaardige logistieke markten of via ons toonaangevend cross-bordernetwerk. bpostgroup zet innovatie, digitalisatie, klantgerichtheid centraal. Met ons hoofdkantoor in België en meer dan 40.000 medewerkers verbinden we elke dag miljoenen mensen en bedrijven.  Als mens- en planeetvriendelijk bedrijf creëren wij een duurzame langetermijnwaarde voor onze klanten en aandeelhouders. In 2023 genereerde bpostgroup een totale bedrijfsopbrengst van 4.272,2 miljard euro.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel