bpost lanceert samen met bol.com nieuwe en groene retourdienst
bpost gaat nu ook retourzendingen voor bol.com bij de klant thuis ophalen
Maandag 9 maart 2020bpost zet sinds begin maart een nieuwe stap in het uitbouwen van haar positie op de pakjesmarkt om zo nog dichter bij de behoeften van de klant te staan. In Vlaanderen en Brussel krijgen Select-klanten van bol.com de optie om hun pakjes die ze willen terugsturen, ’s avonds op te laten halen door een postbode. Zo wordt een retourrit van de klant uitgespaard en overgenomen door een rit van bpost, die op dat moment sowieso al plaatsvindt voor de avondlevering.
Naast avondlevering en levering op dezelfde dag start bpost deze week met een dienst waarmee ze nog dichter bij de klant en zijn behoeften kan staan. Zo introduceert ze een pilootproject voor het oppikken van retourzendingen. De klanten die gebruik maken van Select, de voordeelbundel van bol.com, krijgen de optie hun retourzending te laten ophalen door een postbode. Dit gebeurt tijdens de normale avondrondes voor leveringen, van maandag tot en met vrijdag tussen 18 en 22 uur. Op die manier worden bezorgrondes efficiënter benut en wordt de vulgraad van busjes hoger.
Groene dienst
Aangezien het ophalen van zo een retourzending in een bestaande ronde valt, gaat het ook om een duurzame oplossing. Het vermijdt dat een klant speciaal in de wagen stapt om zijn retourpakket ergens af te leveren en spaart dus een rit uit.
Aangezien bol.com beperkt actief is in het zuiden van het land, blijven de diensten momenteel beperkt tot Vlaanderen en Brussel. Bovendien is het de eerste keer dat een dienst zoals deze in België wordt geïntroduceerd.