bpost wil verbinden, vandaag meer dan ooit

bpost wil verbinden, vandaag meer dan ooit

Jean-Paul Van Avermaet, CEO van bpost group:

“We maken wereldwijd een ongekende crisis door. Tijdens deze uitzonderlijke periode krijgt het belang van de aanwezigheid van de bpost group dicht bij de burgers en klanten zijn volle betekenis.

Van de krant die elke ochtend wordt verdeeld tot de betaling van pensioenen, de e-commerce diensten die webshop draaiende houden, de kaart of de brief die wordt afgeleverd aan geïsoleerde mensen: elke missie die bpost uitvoert, creëert verbondenheid en verbreekt het isolement van de meest kwetsbaren. Deze missies zijn vandaag van vitaal belang.”
“We hebben ondertussen heel wat maatregelen genomen om de gezondheid van onze medewerkers en onze klanten te garanderen, wat voor ieder van ons de eerste prioriteit moet zijn.”
“Solidariteit stroomt door de aderen van bpost en zijn medewerkers. Gisteren, vandaag en morgen, elke dag staan we met 34.000 werknemers wereldwijd klaar om een uitzonderlijke service te verlenen aan alle burgers. Ik ben zeer trots om vandaag deel uit te maken van deze bpost familie.

We komen hier samen door want #wearebpost “

Wat doen we voor onze medewerkers?

Het welzijn van onze medewerkers gaat uiteraard voor. Want zij zijn de sleutel om onze essentiële dienstverlening voor de burgers en onze klanten te vrijwaren. We hebben daarom heel wat maatregelen genomen om hun veiligheid en gezondheid te garanderen.

Zo krijgen onze postbodes handgels mee en zijn de procedures aangepast zodat de regels voor sociale afstand kunnen gerespecteerd worden. De richtlijnen voor handtekeningen en identiteitscontrole zijn bijgestuurd en pakjes worden bij het aanbellen gewoon aan de voordeur geplaatst.

Ook in onze postkantoren werden de procedures aangepast. Bovendien creëren markeringen op de grond veilige wachtrijen en werden aan de loketten afschermingen in plexiglas geplaatst.

Om de regels van social distancing te kunnen naleven wordt in onze sorteercentra het aantal mensen per werkruimte beperkt. Onze chauffeurs tenslotte krijgen handschoenen mee.

De medewerkers van de centrale diensten worden aangemoedigd om thuis te werken.

Wat doen we voor de gemeenschap?

bpost heeft een belangrijke sociale rol, vandaag meer dan ooit.

Naar aanleiding van de verschillende maatregelen met betrekking tot het coronavirus kunnen veel mensen elkaar even niet meer zien. Daarom lanceerde bpost een actie om mensen toch dichter bij elkaar te brengen tijdens deze moeilijkere periode. Iedereen kon via de Mobile Postcard-app van bpost 10 gratis kaartjes verzenden naar zijn geliefden. Met deze actie wou bpost ervoor zorgen dat mensen elkaar toch net iets minder moeten missen gedurende deze periode. De succesvolle actie liep twee weken lang met een indrukwekkend eindresultaat. Er werden maar liefst 1.5 miljoen postkaartjes verstuurd. Dat zijn meer dan 1.5 miljoen mensen die een moment van geluk ervaarden tijdens deze moeilijke periode.

Ook de burgers in ons land zijn de bpost medewerkers enorm dankbaar voor hun onmisbare rol in de samenleving vandaag. Overal verschijnen briefjes en tekeningen aan de  brievenbus of voor het raam, om zo alle postmedewerkers een hart onder de riem te steken.

Bovendien biedt ook Radial, het dochterbedrijf van bpost momenteel zo veel mogelijk hulp aan lokale gemeenschappen in de VS.

Wat doen we voor onze klanten?

Tijdens deze coronacrisis doen we er alles aan om er te zijn voor onze klanten en de burgers. We blijven post en pakjes bedelen, onze logistieke e-commercediensten blijven draaien en onze postkantoren blijven open.

Wij komen buiten zodat onze klanten dat niet hoeven te doen. Zo zorgen we er mee voor dat de maatschappij blijft draaien.

Op deze blog is alle informatie beschikbaar over onze aangepaste dienstverlening.

Alle
Over bpost

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een dienstverlener op het vlak van pakjes- en e-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Wij leveren post en pakjes aan miljoenen klanten en verlenen logistieke diensten aan bedrijven en consumenten. Met meer dan 34.000 medewerkers in België en wereldwijd bedragen de totale bedrijfsopbrengsten van bpost 3.837,8 miljoen EUR, terwijl we onze impact op het milieu en de gemeenschappen rondom ons verminderen.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Muntcentrum, 1000 Brussel