bpost wil verbinden, vandaag meer dan ooit

bpost wil verbinden, vandaag meer dan ooit

Jean-Paul Van Avermaet, CEO van bpost Group:

“De coronacrisis heeft overduidelijk aangetoond dat de aanwezigheid van de bpost Group dicht bij de burgers en klanten van groot belang is.

Van de krant die elke ochtend wordt verdeeld tot de betaling van pensioenen, de e-commerce diensten die webshop draaiende houden, de kaart of de brief die wordt afgeleverd aan geïsoleerde mensen: elke missie die bpost uitvoert, creëert verbondenheid en verbreekt het isolement van de meest kwetsbaren. Deze missies zijn vandaag van vitaal belang.
De gezondheid van onze medewerkers en onze klanten is steeds onze eerste prioriteit geweest en zal dat ook blijven.
Solidariteit stroomt door de aderen van bpost Group en zijn medewerkers. Gisteren, vandaag en morgen, elke dag staan we met 34.000 werknemers wereldwijd klaar om een uitzonderlijke service te verlenen aan alle burgers. Ik ben zeer trots om vandaag deel uit te maken van deze bpost familie.

We komen hier samen door want #wearebpost “

Wat doen we voor onze medewerkers?

Het welzijn van onze medewerkers gaat uiteraard voor. Want zij zijn de sleutel om onze essentiële dienstverlening voor de burgers en onze klanten te vrijwaren. We hebben de voorbije maanden heel wat maatregelen genomen om hun veiligheid en gezondheid te garanderen.

Handgels en aangepaste procedures om de regels voor sociale afstand te garanderen zijn inmiddels standaard geworden. De richtlijnen voor handtekeningen en identiteitscontrole zijn bijgestuurd en pakjes worden bij het aanbellen gewoon aan de voordeur geplaatst.

Ook in onze postkantoren werden de procedures aangepast. Bovendien creëren markeringen op de grond veilige wachtrijen en werden aan de loketten afschermingen in plexiglas geplaatst.

Om de regels van social distancing te kunnen naleven wordt in onze sorteercentra het aantal mensen per werkruimte beperkt. Onze chauffeurs tenslotte krijgen handschoenen mee.

In onze centrale diensten zijn de nodige veiligheidsmaatregelen getroffen zodat de medewerkers die dat wensen met een gerust gemoed terug naar kantoor kunnen komen, en uiteraard blijft thuiswerk mogelijk.

Wat doen we voor de gemeenschap?

bpost Group heeft een belangrijke sociale rol, vandaag meer dan ooit.

Tijdens de moeilijke periode van de lockdown lanceerde bpost een actie om mensen toch dichter bij elkaar te brengen. Iedereen kon via de Mobile Postcard-app van bpost 10 gratis kaartjes verzenden naar zijn geliefden. Met deze actie wou bpost ervoor zorgen dat mensen elkaar toch net iets minder moesten missen gedurende deze periode. De succesvolle actie liep twee weken lang met een indrukwekkend eindresultaat: er werden maar liefst 1,5 miljoen postkaartjes verstuurd. Dat zijn meer dan 1,5 miljoen mensen die een moment van geluk ervaarden tijdens deze moeilijke periode.

Ook de burgers in ons land zijn de bpost medewerkers enorm dankbaar voor hun onmisbare rol in de samenleving vandaag. Overal verschijnen briefjes en tekeningen aan de  brievenbus of voor het raam, om zo alle postmedewerkers een hart onder de riem te steken.

Bovendien biedt ook Radial, het dochterbedrijf van bpost momenteel zo veel mogelijk hulp aan lokale gemeenschappen in de VS.

Wat doen we voor onze klanten?

Tijdens deze coronacrisis doen we er alles aan om er te zijn voor onze klanten en de burgers.

We zijn altijd post en pakjes blijven bedelen, onze logistieke e-commercediensten zijn blijven draaien en onze postkantoren bleven open. Meer zelfs, we hebben onze operationele capaciteit uitgebreid om te kunnen blijven voldoen aan de verwachtingen van onze klanten, onder meer met een verdubbeling van het aantal pakjes. Wij hebben er mee voor gezorgd dat onze maatschappij bleef draaien en dat we een economische motor in België bleven.

In deze uitzonderlijke piekperiode hebben wij ook vele lokale handelaars kunnen helpen bij hun eerste stappen in de e-commerce. Uit onderzoek bleek dat wij vier op de vijf onder hen hebben bijgestaan.

Op deze blog is alle informatie beschikbaar over onze aangepaste dienstverlening.

Over bpost

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een dienstverlener op het vlak van pakjes- en e-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Wij leveren post en pakjes aan miljoenen klanten en verlenen logistieke diensten aan bedrijven en consumenten. Met meer dan 34.000 medewerkers in België en wereldwijd bedragen de totale bedrijfsopbrengsten van bpost 3.837,8 miljoen EUR, terwijl we onze impact op het milieu en de gemeenschappen rondom ons verminderen.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Muntcentrum, 1000 Brussel