Colruyt Group schenkt goederen aan de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije

Colruyt Group schenkt goederen aan de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije

Belgische bedrijven bpost en Colruyt Group bundelen krachten voor goede doel

De gebeurtenissen in Turkije en Syrië laten bpost en Colruyt Group niet onberoerd. De twee Belgische bedrijven slaan daarom de handen in elkaar om de slachtoffers in het rampgebied te helpen. Colruyt Group start op woensdag 22 februari met het schenken van essentiële goederen en kan rekenen op bpost om deze ter plaatse te krijgen: vorige week maakte het Belgische postbedrijf nog bekend dat het goederen zal verzamelen en transporteren naar Turkije. In totaal zal Colruyt Group in de komende weken 7 volle vrachtwagens schenken, goed voor meer dan 200 palletten essentiële goederen.

Als mensgericht bedrijf en werkgever van meer dan 70 nationaliteiten is solidariteit een belangrijk gegeven voor Colruyt Group. Wanneer het noodlot de afgelopen jaren toesloeg, stond Colruyt Group klaar om te helpen met essentiële goederen – steeds op maat van wat er ter plaatse nodig was. Ook nu.

Christophe Dehandschutter, algemeen directeur van OKay, die het project leidt voor Colruyt Group: “De gebeurtenissen in Turkije en Syrië laten niemand onberoerd. Bij het horen van het vreselijke nieuws wilden we in actie komen voor de mensen en hulpverleners ter plaatse. Heel wat van onze collega’s en klanten hebben er familie en vrienden. Onze meerwaarde als retailgroep zit in het voorzien van essentiële producten, en die op maat van de vraag ter plaatse krijgen. Samenwerken met bpost is in deze een win-win voor ons allemaal: zij hadden al transport voorzien en daar kunnen wij nu op aansluiten. We engageren ons om 7 volle vrachtwagens te schenken in de komende weken en het is fantastisch dat we deze schenking samen met een ander Belgisch bedrijf kunnen doen.”
Jos Donvil, CEO bpost Belgium: “Als maatschappelijk verantwoorde onderneming kunnen wij niet passief toezien op deze catastrofe. Het is onze plicht actie te ondernemen om de slachtoffers te steunen. Wij zetten al onze sterktes in voor deze hulpactie: we hebben een nationaal netwerk van postkantoren, waar iedereen in zijn buurt hulpgoederen kan binnenbrengen. En net als onze Turkse collega’s Ptt, zijn we experts in transport en logistiek. We zetten zoveel vrachtwagens in als nodig om alle goederen te verzamelen en hopen zo een verschil te maken voor de getroffen families.”

Concreet zal Colruyt Group luiers, babymelk, vochtige doekjes, maandverband en mondmaskers schenken, samen goed voor meer dan 200 palletten essentiële producten of 7 volle vrachtwagens. De eerste schenking van Colruyt Group werd op woensdag 22 februari opgehaald door bpost op de site Ghislenghien.

De bpost hulpactie loopt sinds dinsdag 21 februari tot 31 maart. Meer informatie over de goederen die bpost inzamelt op www.bpost.be/hulpactie.

Meer filmpjes: laden en sluiten vrachtwagen.

Foto: Veerle Van Mierlo en Christophe Dehandschutter

Veerle Van Mierlo Woordvoerster (enkel voor journalisten), bpostgroup

 

Over bpost

Over bpostgroup

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een groeiende partner voor pakjes- en omni-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Onze 36.000 medewerkers in België en wereldwijd verbinden consumenten, bedrijven en overheden door post en pakjes aan huis te leveren en logistieke e-commerce diensten te verlenen. We creëren duurzame waarde op lange termijn voor onze klanten en aandeelhouders en dat met respect voor mens en planeet. In 2023 bedroegen onze totale bedrijfsinkomsten 4.272,2 miljoen EUR.

 

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel