Covid-19: Nu er heel wat vluchten zijn geannuleerd, schort bpost tijdelijk ook de verzending van brieven en pakjes naar buiten Europa op

bpost vervult een centrale rol in onze samenleving in deze tijden van strijd tegen het coronavirus Covid-19.

De burgers en onze medewerkers beschermen en daarbij een dienst blijven verlenen die cruciaal is voor de maatschappij: dat zijn onze prioriteiten als overheidsbedrijf dat ten dienste van de gemeenschap staat.

bpost blijft zich ertoe verbinden om de taken van de universele postdienst zo goed mogelijk uit te voeren, met de hulp en de inzet van zijn duizenden medewerkers op straat, in de sorteercentra, de postkantoren enz.

Net als voor alle postoperatoren over de hele wereld heeft deze uitzonderlijke situatie gevolgen voor de activiteiten van bpost, dat zijn maatregelen elke dag bijstuurt om zo goed mogelijk aan de verwachtingen van zijn klanten te voldoen en daarbij het grootste respect toont voor de gezondheid en de veiligheid van zijn werknemers.

De annulering van veel vluchten door luchtvaartmaatschappijen heeft ertoe geleid dat veel postbedrijven de afgelopen dagen de opschorting of vertragingen bij de verzending en distributie van brieven en pakketten naar niet-Europese landen hebben aangekondigd. Dit is met name het geval voor Denemarken, Roemenië, Spanje, Slovenië, Noorwegen en Zweden.

Ten gevolge van deze annuleringen, ziet bpost zich genoodzaakt om vanaf vandaag, donderdag 19 maart, de verzending van brieven en pakjes naar bestemmingen buiten Europa op te schorten. Dit zou ook gevolgen kunnen hebben voor de stromen binnen Europa, en vertragingen zijn dan ook mogelijk.

bpost volgt de toestand nauwlettend op en gaat op zoek naar alternatieven.

Aan de burgers en bedrijfsklanten wordt dan nu gevraagd om geen post en pakjes meer af te geven die bestemd zijn voor landen buiten Europa.

Om de risico’s in onze postkantoren te beperken, vraagt bpost ook aan ieder van ons om enkel om dringende redenen naar het postkantoor te komen en de beschikbare alternatieven te gebruiken naargelang hun behoeften: rode brievenbussen voor brievenpost, pakjesautomaten, geldautomaat voor opnames en geldstortingen.

In deze uitzonderlijke tijden wil bpost al zijn klanten bedanken voor hun begrip.

Allemaal samen gaan we de strijd tegen Covid-19 aan.

Jean-Paul Van Avermaet, CEO van bpost:

Tijdens deze moeilijke periode is het meer dan zinvol dat bpost er is voor de burgers. Wij bezorgen ‘s ochtends de krant, wij betalen de pensioenen uit, wij leveren diensten aan onze loketten en brengen kaartjes of brieven bij alleenstaanden: alles wat we bij bpost doen, verbindt mensen en kan de meest kwetsbaren onder ons uit hun isolement halen. Vandaag zijn al die opdrachten die wij vervullen van vitaal belang.

De inzet van de duizenden medewerkers van bpost blijft onveranderd. De burger kan meer dan ooit op ons rekenen.” ​ 

 


Over bnode

Over bnode

bnode (voorheen bpostgroup) is een digitale expert in pakketlogistiek, actief in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific. De groep opereert via drie businessunits: 3PL (binnenkort paxon, met merken zoals Active Ants, Staci en Radial), Cross-border (actief onder de naam Landmark Global) en BeNe last-mile (bpost, Dynagroup, Euro-Sprinters, …).

Met meer dan 37.000 medewerkers en een omzet van 4,3 miljard euro in 2024 is bnode een belangrijke logistieke speler. Het bedrijf ontwikkelt innovatieve, duurzame en klantgerichte logistieke oplossingen. Als een mens- en milieuvriendelijk bedrijf creëert bnode duurzame langetermijnwaarde voor klanten en aandeelhouders.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel