De diensten van bpost tijdens de lockdown, groeipolen en gewaarborgde stabiliteit voor de klanten

De diensten van bpost tijdens de lockdown, groeipolen en gewaarborgde stabiliteit voor de klanten

Tijdens de volledige lockdownperiode, schakelde de Belgische samenleving een versnelling lager, toch konden alle burgers blijven rekenen op de stabiliteit van de diensten van alle bpost‑netwerken, van de postbodes tot de postkantoren, de postpunten, de pakjespunten en de pakjesautomaten.

Dankzij die groeiende netwerken, kan bpost voldoen aan alle vragen en verwachtingen van de klanten, zij vinden steeds een bpost-punt in hun buurt.

Met hun steun kon bpost op piekmomenten in maart, april en mei meer dan 500 000 pakjes per dag verwerken en leveren, dubbel zoveel als in dezelfde periode in 2019.

Een uitzonderlijk resultaat dat behaald werd dankzij de inzet van alle medewerkers bij bpost en zijn partners.

  • De postbodes bleven elke dag met inachtneming van alle nodige veiligheidsmaatregels pakjes, kranten, tijdschriften, pensioenen en post bij onze landgenoten aan huis bezorgen.
  • 100 % van de postkantoren stond steeds ter beschikking van de klanten dankzij een aanpassing van de openingsuren en de inzet van al het personeel. Tijdens de drie maanden strenge lockdown (maart, april en mei) tekenden de postkantoren een uitzonderlijke stijging op van 70 % in het aantal door de klanten afgegeven pakjes aan de loketten, en dit in vergelijking met dezelfde periode in 2019.
  • 90 % van de 660 postpunten, bleven klanten verwelkomen en helpen, goed voor een stijging van bijna 40 % van het aantal afgegeven pakjes. De aanwezigheid van een postpunt is een echte commerciële en economische kans voor partnerhandelaars. 80 % van hen bevestigen bovendien dat ze opnieuw voor bpost zouden kiezen om dit soort dienst in te voeren.
  • De 750 Kariboo !-punten die begin mei werden herdoopt in “pakjespunten” werden ook veel gebruikt sinds midden maart. In vergelijking met het gemiddelde van de maanden januari en februari 2020 steeg het aantal afgegeven pakjes met 37 % in de periode maart/april/mei.

Pakjesautomaten kennen een groeiend succes

De 250 Cubee-automaten ondergingen tot slot ook een gedaanteverandering in mei: zo veranderde hun naam in “pakjesautomaten”. bpost zal tegen het einde van het jaar een honderdtal extra pakjesautomaten installeren, hetgeen neerkomt op gemiddeld 2 nieuwe automaten per week.

Deze groei is het gevolg van het steeds grotere succes van deze automaten voor de levering en verzending van pakjes bij klanten die er graag gebruik van maken omdat ze dichtbij en makkelijk toegankelijk zijn (7 dagen op 7 en 24 uur op 24) en omdat hun impact op het milieu klein is. Dit succes werd de afgelopen maanden bevestigd, want het aantal pakjes dat in de automaten werd afgegeven verdubbelde bijna!

Story image

 

 

Over bpost

Over bpostgroup

bpostgroup is een toonaangevende logistieke expert die actief is in Europa, Noord-Amerika en Azië. We blinken uit met uitstekende kwaliteit als last-mile partner voor postproducten in België en Nederland, als gespecialiseerd operator in de hoogwaardige logistieke markten of via ons toonaangevend cross-bordernetwerk. bpostgroup zet innovatie, digitalisatie, klantgerichtheid centraal. Met ons hoofdkantoor in België en meer dan 40.000 medewerkers verbinden we elke dag miljoenen mensen en bedrijven.  Als mens- en planeetvriendelijk bedrijf creëren wij een duurzame langetermijnwaarde voor onze klanten en aandeelhouders. In 2023 genereerde bpostgroup een totale bedrijfsopbrengst van 4.272,2 miljard euro.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel