De klantenervaring moet top zijn

Sinds september 2021, vertrouwt Kentucky Dogwear, een specialist in hondenaccessoires, de opvolging van zijn online verkoop toe aan Active Ants.

Kentucky Dogwear is een relatief jong, maar sterk groeiend merk naast Kentucky Horsewear dat dit jaar zijn omzet al zag verdrievoudigen. CEO Thomas Tuytens startte twee jaar geleden met de ontwikkeling en verkoop van hondenaccessoires, nadat hij al een succesvolle onderneming uit de grond had gestampt die zich toelegde op de ontwikkeling en verkoop van paardenaccessoires, Kentucky Horsewear

“Voor de verkoop van de toebehoren voor paarden, doen we sinds de start in 2011 volledig beroep op retailers. Het advies van een expert is voor dergelijke producten immers een toegevoegde waarde. De hondenmarkt is echter zoveel groter en breder, dat we zelf zijn begonnen met online verkoop, naast de offline verkoop bij een selectie van verdelers. Bij Kentucky Dogwear zijn we vooral goed in het ontwikkelen van de producten, de verkoop en de marketing. De e-commerce logistiek vergt een andere aanpak en ik schakel liefst specialisten in voor de zaken die niet tot onze core business behoren.”

Via een doorverwijzing van een kennis kwam Thomas terecht bij Active Ants voor de opslag, picking, packing en verzending van de hondenaccessoires die verkocht worden via de webshop: “Voor ons merk moet de online klantenbeleving nog beter zijn dan de offline beleving. Ik ben zelf enorm veeleisend wanneer ik spullen koop bij een webshop en mijn norm ligt dus zeer hoog. Het is toch fantastisch dat je een mailtje krijgt met een foto van de bestelde producten, wanneer je aankoop verzonden wordt. Je producten moeten top zijn, maar een fijne klantenervaring draagt zonder twijfel even hard bij tot een volgende aankoop.

Active Ants staat mee in voor die optimale klantenervaring en tegelijkertijd stellen ze ook enorm veel data ter beschikking voor Kentucky Dogwear. Kentucky Dogwear al een uitgebreid gamma producten in de verkoop. De meest verkochte producten zijn halsbanden, harnassen en hondenmantels. Thomas: “Dankzij de real time opvolging van het rapporteringssysteem, kunnen wij in een muisklik zien hoe het met de stock zit, welke campagnes succesvol zijn en zo kunnen we permanent bijschakelen in de marketing en verkoop. Wij investeren elke euro opnieuw in onze verdere groei ontwikkeling en met partners als Active Ants kunnen we ons daar volledig op concentreren. We weten dat de opvolging van onze online verkoop in goede handen is.

Veerle Van Mierlo

Woordvoerster (enkel voor journalisten), bnode

Over bnode

Over bnode

bnode (voorheen bpostgroup) is een digitale expert in pakketlogistiek, actief in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific. De groep opereert via drie businessunits: 3PL (binnenkort paxon, met merken zoals Active Ants, Staci en Radial), Cross-border (actief onder de naam Landmark Global) en BeNe last-mile (bpost, Dynagroup, Euro-Sprinters, …).

Met meer dan 37.000 medewerkers en een omzet van 4,3 miljard euro in 2024 is bnode een belangrijke logistieke speler. Het bedrijf ontwikkelt innovatieve, duurzame en klantgerichte logistieke oplossingen. Als een mens- en milieuvriendelijk bedrijf creëert bnode duurzame langetermijnwaarde voor klanten en aandeelhouders.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel