De prijs van de postzegel in 2015

Vanaf 1 januari 2015 wordt het voordeeltarief van de postzegels voor binnenlandse zendingen twee eurocent duurder. Het tarief voor een enkelvoudige aankoop blijft ongewijzigd.

Bij de aankoop van 10 zegels of meer zal een postzegel voor een genormaliseerde zending binnen België vanaf 1 januari 2015 €0,72 kosten in plaats van €0,70. Per stuk blijft het tarief in 2015 €0,77.

Voor genormaliseerde internationale zendingen gaat de prijs van €1,07 naar €1,10 (binnen Europa), en van €1,29 naar €1,32 (rest van de wereld), indien minimum 5 zegels worden aangekocht. Per stuk stijgen de internationale tarieven van resp. €1,17 en €1,39, naar €1,20 en €1,42.

De nieuwe tarieven zijn van toepassing voor alle zendingen tegen standaardtarief. bpost zal vanaf 1 januari ook zijn tarieven voor de verzending van grote volumes post onder overeenkomst aanpassen. In het totaal zal de tariefverhoging voor alle producten van de binnenlandse post voor 2015 gemiddeld ongeveer 1,5% bedragen.

De tariefverhoging heeft te maken met belangrijke investeringen die doorgevoerd worden om de mail- en pakjesorganisatie verder te moderniseren en aldus de kwaliteit van de dienstverlening voortdurend te verbeteren. Zo bedroeg het gemiddelde van de zendingen-op-tijd meer dan 96% in 2013, tegenover 95% in 2012

Zoals blijkt uit de vergelijking hieronder, situeert bpost zich met de nieuwe tarieven in de middengroep van de Europese postoperatoren ( in de tabel zijn de tariefverhogingen, die buitenlandse operatoren zullen doorvoeren voor 2015, slechts opgenomen voor zover ze al bekend gemaakt zijn).

Voor meer informatie:

Piet Van Speybroeck

M. +32 477 68 47 12 | T. +32 2 276 21 85

piet.vanspeybroeck@bpost.be

Fred Lens

M. +32 495 47 11 52 | T. +32 2 276 22 05

fred.lens@bpost.be

Investeerders

Paul Vanwambeke – T. +32 2 276 2822

www.bpost.be/ir -    investor.relations@bpost.be

Over bnode

Over bnode

bnode (voorheen bpostgroup) is een digitale expert in pakketlogistiek, actief in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific. De groep opereert via drie businessunits: 3PL (binnenkort paxon, met merken zoals Active Ants, Staci en Radial), Cross-border (actief onder de naam Landmark Global) en BeNe last-mile (bpost, Dynagroup, Euro-Sprinters, …).

Met meer dan 37.000 medewerkers en een omzet van 4,3 miljard euro in 2024 is bnode een belangrijke logistieke speler. Het bedrijf ontwikkelt innovatieve, duurzame en klantgerichte logistieke oplossingen. Als een mens- en milieuvriendelijk bedrijf creëert bnode duurzame langetermijnwaarde voor klanten en aandeelhouders.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel