Delhaize vertrouwt de wekelijkse bedeling van zijn folders toe aan bpost

Vanaf januari 2024 staat bpost in voor de wekelijkse bedeling van de reclamefolders van Delhaize. De ongeadresseerde folders worden in honderdduizenden Belgische brievenbussen door de postbode bezorgd, samen met andere poststukken.

Delhaize en bpost breiden samenwerking uit

bpost neemt vandaag al de verspreiding van Delhaize-reclamefolders op naam voor zijn rekening. Daar komen nu ook de wekelijkse ongeadresseerde reclamefolders bij. Een groot aantal gezinnen zal zo de acties bij Delhaize in de brievenbus terugvinden. ​

“Wij zijn bijzonder blij dat Delhaize voor de verdeling van zijn wekelijkse reclamefolders nu ook voor bpost kiest. Het was belangrijk voor de winkelketen ​ dat de folders samen met een beperkt aantal andere reclamestukken worden verdeeld. Dit versterkt immers de zichtbaarheid van hun promotionele aanbod,” zegt Jos Donvil, CEO bpost.

CO2-uitstoot en klimaat: gedeelde waarden

Zowel Delhaize als bpost leveren grote inspanningen om hun CO2-voetafdruk te verkleinen. Uitstootvrije bedeling van poststukken en pakjes is voor bpost een belangrijke doelstelling inzake duurzaam ondernemen.

Ook bij Delhaize maken duurzaamheidsinspanningen integraal deel uit van de strategie van de onderneming. Zo heeft Delhaize de distributie van de papieren folder sedert begin 2023 gehalveerd en kiest de onderneming voor spreiding van zijn marketingboodschappen over verschillende kanalen. Dankzij de combinatie van papier en digitaal verhoogt het bereik van de promotionele aanbiedingen. Daarbij wordt uiteraard steeds rekening gehouden met de voorkeur van de klant.

“Delhaize en bpost, twee bekende Belgische merken, werken al een tijdje succesvol samen voor andere projecten. Delhaize is heel blij met deze nieuwe samenwerking. Deze samenwerking zal ons helpen om de distributie van onze aanbiedingen verder te verfijnen op basis van solide gegevens”, zegt Aude Mayence, Vice President Marketing & Digital van Delhaize.

Veerle Van Mierlo

Woordvoerster (enkel voor journalisten), bnode

 

 

Over bnode

Over bnode

bnode (voorheen bpostgroup) is een digitale expert in pakketlogistiek, actief in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific. De groep opereert via drie businessunits: 3PL (binnenkort paxon, met merken zoals Active Ants, Staci en Radial), Cross-border (actief onder de naam Landmark Global) en BeNe last-mile (bpost, Dynagroup, Euro-Sprinters, …).

Met meer dan 37.000 medewerkers en een omzet van 4,3 miljard euro in 2024 is bnode een belangrijke logistieke speler. Het bedrijf ontwikkelt innovatieve, duurzame en klantgerichte logistieke oplossingen. Als een mens- en milieuvriendelijk bedrijf creëert bnode duurzame langetermijnwaarde voor klanten en aandeelhouders.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel