Lidl plaatst 15 nieuwe pakjesautomaten aan zijn winkels

Lidl plaatst 15 nieuwe pakjesautomaten aan zijn winkels

Lidl plaatst in Vlaanderen en Brussel 15 nieuwe pakjesautomaten aan zijn winkels waar je bestellingen uit de Lidl-webshop of andere online winkels kan afhalen. De supermarktketen heeft sinds 2019 zes pakjesautomaten waarin elke maand zo’n 5.000 onlinebestellingen worden bezorgd. Met de vijftien nieuwe locaties wil de supermarktketen nu een versnelling hoger schakelen. Voor Lidl vullen de webshop, de pakjesautomaten en de winkels elkaar perfect aan.

21 winkels met afhaalpunt

De eerste drie pakjesautomaten zijn sinds 2017 in gebruik en in 2019 volgden er nog eens drie. Nu beslist de supermarktketen, in samenwerking met bpost, om een versnelling hoger te schakelen met vijftien nieuwe pakjesautomaten. “Vandaag worden elke maand vijfduizend onlinebestellingen afgeleverd in onze zes pakjesautomaten. Dat heeft ons ertoe aangezet om dit leveringssysteem intensiever te gaan gebruiken”, zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl. De pakjesautomaten aan de ingang van de winkels werken zonder elektriciteit en zijn elk uitgerust met 26 kluisjes. Artikelen uit de webshop van Lidl met 3.500 non-foodproducten kunnen hier worden geleverd, maar je kan ook elk ander pakje daar laten leveren door bpost. Ook verzending van een pakje is mogelijk. De leveringstermijn voor bestellingen op lidl-shop.be is 72 uur en de kosten bedragen € 3,99. De pakjesautomaten zijn soms de klok rond toegankelijk, soms enkel tijdens de openingsuren van de winkel, afhankelijk van de plaatsing van de pakjesautomaat.

Online en offline vullen elkaar aan

Isabelle Colbrandt: "Uit intern onderzoek blijkt dat een op de drie klanten boodschappen doet bij Lidl na het afhalen van hun pakje. Bovendien wil 82% van de ondervraagden ook in de toekomst gebruikmaken van de pakjesautomaat.” Door een versnelling hoger te schakelen met dit project versterkt Lidl in de eerste plaats zijn netwerk van supermarkten. Vandaag vullen de webshop, de pakjesautomaten en de winkels van Lidl elkaar perfect aan.

Eenvoudige, efficiënte en duurzame leveringsmethode

De discounter koos voor zijn pakjesautomaten voor het geïntegreerde systeem van bpost. “We hebben gekozen voor een eenvoudige, snelle en efficiënte leveringsmethode. Eerst plaatst en betaalt de klant zijn of haar bestelling bij een webshop. De volgende stap: zich met zijn of haar e-mailadres inschrijven op de gratis app My bpost. Nadat het pakje geleverd is, gaat de klant naar de pakjesautomaat opent hij of zij het juiste kluisje via de app”, gaat Isabelle Colbrandt verder. “We starten nu in deze 15 gemeenten waar we weten dat er veel vraag is, en zullen later evalueren of we ook pakjesautomaten zullen plaatsen in bijkomende Brusselse en Waalse gemeenten”.

De logistieke partner bpost groepeert vooraf de leveringen voor een pakjesautomaat en bezorgt ze in één keer. Zo wordt voor deze leveringen minder CO2 uitgestoten dan bij een klassieker bezorgsysteem.

Deze lijst biedt een overzicht van de nieuwe afhaalpunten:

 

  1. Aalst - Burgemeestersplein 20
  2. Elsene- Rue Gray 138
  3. Erpe-Mere - Gentsesteenweg 8
  4. Gent - Fratersplein 11
  5. Hasselt - Kempische Steenweg 144-146
  6. Korbeek-Lo - Vlinderlaan 2
  7. Melle - Brusselsesteenweg 73
  8. Sint-Niklaas - Plezantstraat 231
  9. Tienen - Moespikvest 11
  10. Wilrijk - Jules Moretuslei 95-101
  11. Roeselare - Westlaan 269
  12. Zottegem - Buke 50
  13. Genk - Hooiweg 95
  14. Vorst- Van Volxemlaan 290/294
  15. Merelbeke - Hundelgemsesteenweg 43

Contacts presse (journalistes uniquement)

Isabelle Colbrandt (Hoofd Corporate communicatie, Lidl België & Luxemburg)
​T. +32 477 40 23 63
​M. [email protected]

 

Veerle Van Mierlo (Woordvoerder van bpost)
​T. +32 472 92 02 29
​M. [email protected]

 

 

Over bpost

Over bpostgroup

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een groeiende partner voor pakjes- en omni-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Onze 36.000 medewerkers in België en wereldwijd verbinden consumenten, bedrijven en overheden door post en pakjes aan huis te leveren en logistieke e-commerce diensten te verlenen. We creëren duurzame waarde op lange termijn voor onze klanten en aandeelhouders en dat met respect voor mens en planeet. In 2023 bedroegen onze totale bedrijfsinkomsten 4.272,2 miljoen EUR.

 

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel