Nieuw bij bpost: een paid media-aanbod in de postkantoren
Met zijn uitgebreid netwerk van postkantoren staat bpost altijd dicht bij de burgers. Het bedrijf lanceert nu een nieuw paid media-aanbod waarmee private en publieke adverteerders hun boodschappen kunnen verspreiden via digitale schermen op strategische plaatsen aan de loketten. Via dit nieuwe communicatiekanaal kunnen spots van 15 seconden zonder geluid worden uitgezonden in een loop van 2 minuten, met opties voor geografische targeting.
Maandag 2 september 202491% van de Belgische bevolking woont op minder dan 5 km van een postkantoor. bpost heeft het meest uitgebreide netwerk in België en bedient elke gemeente met minstens één postkantoor in elk van de 581 gemeenten. De verschillende post-, bank- en pakjesdiensten zijn jaarlijks goed voor meer dan 32.000.000 contacten in het nationale netwerk, met een socio-demografisch profiel dat representatief is voor de Belgische bevolking.
Meer dan 430 postkantoren zijn uitgerust met digitale schermen waarop momenteel informatie wordt getoond over de producten en diensten van bpost en zijn exclusieve partners. Dit communicatiekanaal staat nu ook open voor adverteerders die een breed publiek op een lokale en gerichte manier willen bereiken. De reclamespots van 15 seconden worden tijdens de openingstijden van de kantoren uitgezonden in een loop van 2 minuten (ook op zaterdagochtend in meer dan 80% van de kantoren).
De digital signage van bpost maakt het ook mogelijk om meer gerichte campagnes te voeren per regio, provincie of gemeente. bpost stelt ook voor om de campagne, naast de videoboodschap, om de twee loketten displays met folders te plaatsen. Beide opties kunnen geografisch gericht worden en worden ingezet voor 15 dagen lang.
Meer informatie over de tarieven, de technische voorwaarden voor de levering van het materiaal en de algemene verkoopvoorwaarden is te vinden op https://www.bpost.be/nl/out-of-home-reclame.