Postbode levert voortaan krant én koffie

Postbode levert voortaan krant én koffie

Sinds deze maand kunnen Nespresso-drinkers rekenen op de bpost-postboden om hun koffiecapsules aan huis te leveren, maar ook om gebruikte capsules mee te geven.

Nespresso gaat een samenwerking aan met bpost om de capsules zowel te leveren, als op te halen bij de eindklant. Beide bedrijven vonden elkaar in hun zorg voor het milieu. Nespresso streeft er naar om elke gebruikte capsule op te halen en te recycleren. In de logistieke sector neemt bpost graag het voortouw op het vlak van duurzaamheid. “Logistieke oplossingen creëren op maat van de klant en ten dienste van het milieu is een kolfje naar onze hand. We zijn dan ook verheugd deze dienstverlening te kunnen bieden aan de klanten van Nespresso”, zegt Dirk Tirez, CEO bpost. 

Koffiedrinkers kunnen de capsules in recyclagezakken terug meegeven aan de postbode of afgeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor in eigen stad of dorp. Het gaat om groene zakken die gratis geleverd worden bij elke nieuwe bestelling. Deze nieuwe service van bpost is goed nieuws voor de Nespresso- koffiedrinkers: zij hoeven zich niet meer zelf te verplaatsen naar de Nespressozaak of te wachten tot de eerstvolgende nieuwe levering om de gebruikte capsules mee te geven aan de koerier. Het levert niet alleen tijdswinst op voor de consument, maar zal ook een vlottere doorstroming van de gebruikte capsules mogelijk maken. bpost staat in voor het verzamelen van de capsules en het transport naar het recyclagebedrijf. 

Naast het ophalen van de capsules leveren de postbodes ook van maandag tot zaterdag de online bestelde pakjes (capsules, machines, onderhoudsproducten…) van Nespresso aan huis. Als de bestelling vóór 23u wordt geplaatst, kan de klant de volgende dag al genieten van de koffiegeur! Bestellingen kunnen overdag worden geleverd, maar ook 's avonds, van 18.00 tot 22.00 uur.  

Oliver Perquy, CEO Nespresso België:Nespresso is voortdurend op zoek naar oplossingen en partners die het best voldoen aan de verwachtingen van de klanten en die de kwaliteit van onze diensten evenaren. Als B Corp-bedrijf willen wij een positieve bijdrage leveren voor het milieu en voor de gemeenschappen waarin wij actief zijn. Dit partnerschap met bpost biedt onze consumenten een nieuwe milieuvriendelijke leveringsmogelijkheid. Voortaan worden de Nespresso-capsules bij onze klanten thuis geleverd door een vertrouwd gezicht. Onze klanten kunnen ook kiezen voor levering in een van de 2.500 bpost Afhaalpunten of bpost-Pakjesautomaten, die 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 toegankelijk zijn. Op die manier kunnen we de C02-uitstoot met ongeveer 30% verminderen in vergelijking met de levering aan huis. Bovendien hebben onze klanten nu de mogelijkheid om hun pakje te laten leveren op een locatie van hun keuze als ze niet thuis zijn.” 

 

Story image

 

Veerle Van Mierlo Woordvoerder (voor journalisten - geen info over pakjes), bpost

 

Over bpost

Over bpostgroup

bpost is het belangrijkste postbedrijf in België en een groeiende partner voor pakjes- en omni-commercelogistiek in Europa, Noord-Amerika en Azië. Onze 36.000 medewerkers in België en wereldwijd verbinden consumenten, bedrijven en overheden door post en pakjes aan huis te leveren en logistieke e-commerce diensten te verlenen. We creëren duurzame waarde op lange termijn voor onze klanten en aandeelhouders en dat met respect voor mens en planeet. In 2021 bedroegen onze totale bedrijfsinkomsten 4.333,7 miljoen EUR.

Bent u klant en heeft u een vraag of klacht?
Klik hier om ons te contacteren.

bpost
Anspachlaan 1, bus 1 - 1000 Brussel