Reactie bpost nav geplande sociale acties
Woensdag 31 oktober 2018bpost heeft kennis genomen van de geplande acties vanaf 7 november die de sociale partners aangekondigd hebben nav de stakingsaanzegging eerder deze week.
De directie betreurt deze acties ten zeerste, ze raken de klant en de burger op een moment waarop bpost als bedrijf moet aantonen dat ze meer dan ooit klaar staat voor de klant. De directie reikt daarom opnieuw de hand uit naar de sociale partners om de huidige situatie en de toekomstplannen van het bedrijf rond de tafel te bespreken.
Koen Van Gerven, CEO van bpost "De directie en de vakbonden delen allemaal dezelfde uitdagingen en we werken hier ook volop aan: ons rekruteringsplan in de knelpuntzones geeft de eerste bemoedigende resultaten. Ik wil met de sociale partners ook de andere knelpunten identificeren zodat we een duidelijk actieplan kunnen afspreken. Dit kan enkel indien we samen aan tafel zitten".
De directie heeft ook een plan voor de uitdagingen op lange termijn. Het gedrag van de klant stuwt bpost hier naartoe. Ook dit wil de directie bespreken.
Koen Van Gerven "we moeten het bedrijf aanpassen aan het verhaal van de klant, dit is een verhaal dat veel meer gaat over veranderen, dan over besparen. Beiden mogen daarin niet verward worden. Ik nodig dus de partners uit om samen deze verandering te realiseren, voor de toekomst van bpost als universele dienstverlener en als bedrijf waar medewerkers zich goed voelen."
Add content here