Start-up Imby Petfood kiest Active Ants als partner om hun internationale ambities waar te maken
Dinsdag 20 december 2022Binnen het dierenvoeding segment is er traditioneel weinig innovatie op gebied van duurzame voeding. Met Imby Petfood wil oprichter Nicolas Bartholomeeusen hier verandering in brengen. En bpostgroup draagt graag zijn steentje bij.
Gezinnen die kwaliteit, duurzaamheid en gezondheid hoog in het vaandel dragen, kunnen hun geliefde viervoeter nu een alternatief bieden: dierenvoeding op basis van planten en insecten. “Bij Imby streven we ernaar om de uitstoot van broeikasgassen tot een absoluut minimum te beperken door duurzame keuzes te maken op vlak van ingrediënten, productie, verpakking en distributie.”, aldus Nicolas.
Omnichannel-strategie
Toen Imby in oktober 2021 startte, kozen ze voor een omnichannel-strategie voor het verdelen van hun producten. Zo werken ze in België en Nederland via dierenspeciaalzaken en lanceerden ze in januari 2022 een webshop in het Nederlands, Frans, Duits en Engels om zo ook internationaal te kunnen groeien.
Voor de leveringen tot bij de klant, rekende Imby al van bij de start op bpost. Toen de manuele orderverwerking teveel tijd in beslag begon te nemen, werd er uitgekeken naar een partner die de e-fulfilment voor zijn rekening kon nemen. Die vond Imby in Active Ants, de e-fulfilmentspecialist binnen bpostgroup.
Unieke diensten
Nicolas: "Active Ants onderscheidde zich van de andere spelers dankzij enkele unieke diensten zoals een eenvoudige software-integratie met taalherkenning voor de orders, verpakkingen zonder lucht op maat van het product en betaalbare en flexibele custom print op de dozen voor extra merkherkenning. Dankzij de aanwezigheid van Active Ants in België, Nederland, Duitsland en UK, kunnen we sneller internationaal groeien zonder op zoek te moeten naar een nieuwe lokale partner."
Snelle service met een glimlach
De doorslaggevende factor was echter de communicatie en dienstverlening van Active Ants. Nicolas: “Nog voor we onze samenwerking gestart waren, konden we rekenen op uitermate snelle respons op al onze vragen en zelfs nu, maanden later, is de aftercare uitzonderlijk goed. Als we met een spoedlevering komen, wat voor niemand leuk is, staat het team altijd voor ons klaar met een glimlach en wordt alles tot in de puntjes geregeld.”