Vijftig miljoen klanten maakten al gebruik van een PostPunt
Dinsdag 28 oktober 2014De afgelopen 10 jaar maakten 50 miljoen klanten gebruik van een PostPunt in hun buurt, anno 2014 zijn dat er 25.000 per dag.
PostPunten bevinden zich bij zelfstandige kruideniers en in warenhuizen van Carrefour, Cora, Delhaize, Louis Delhaize, Match, Night&Day en Spar; in tankstations van Esso, OCTA+, Q8, Shell, Texaco en Total; in zelfstandige krantenwinkels en PRESS SHOPS, in copycenters en bij een drukker, uitzonderlijk ook in een videotheek en bij een aantal gemeentediensten.
In een PostPunt kunnen klanten terecht voor de basisdiensten van bpost. Zij komen het meest om pakjes en aangetekende brieven te versturen of op te halen (50%), om postzegels en pakkettenlabels te kopen (45%), en om facturen te betalen (5%).
De klanten stellen de nabijheid en de ruime openingstijden van de PostPunten enorm op prijs. Dankzij de PostPunten kon bpost het totaal aantal openingsuren van zijn verkoopnet immers met 45% verhogen. In 2004 waren alle postkantoren samen 45.000 uren open voor het publiek, in 2014 is dat 65.000 voor alle PostPunten en postkantoren samen.
Informatie :
Fred Lens:
M. +32 495 47 11 52| T. +32 2 276 22 05
Piet Van Speybroeck:
+32 02 276 21 85